Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται μεγάλη αύξηση στα προβλήματα των κινητήρων diesel των εφεδρικών ΗΖ τα οποία οφείλονται στην προσθήκη βιοντήζελ στο πετρέλαιο κίνησης. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 30/EC του 2009, είναι υποχρεωτική η προσθήκη ποσοστού βιοντήζελ 7% στο πετρέλαιο κίνησης.
Η ύπαρξη του βιοντήζελ συμβάλει σημαντικά στην δημιουργία μυκητολάσπης. Η παρατεταμένη αποθήκευση του πετρελαίου κίνησης με βιοντήζελ, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες, και σε συνδιασμό με την παρουσία νερού στις δεξαμενές, δημιουργεί μύκητες οι οποίοι αναπτύσσονται και δημιουργούν την μυκητολάσπη. Η μυκητολάσπη αυτή προξενεί σοβαρές και δαπανηρές βλάβες στον κινητήρα (αντλία πετρελαίου, φίλτρα πετρελαίου,μπεκ κλπ), οι οποίες δεν καλύπτονται από την εγγύηση του ΗΖ.
Σύμφωνα με τις οδηγίες των κατασκευαστών κινητήρων, η κατανάλωση του πετρελαίου που περιέχει βιοντήζελ πρέπει να γίνεται σε διάστημα 6 μηνών από την πλήρωση της δεξαμενής. Στην περίπτωση που το πετρέλαιο δεν έχει καταναλωθεί σε διάστημα 6 μηνών από την πλήρωση, προτείνεται η αντικατάσταση του. Επίσης, προτείνεται η τακτική εξυδάτωση των δεξαμενών και η χορήγηση πρόσθετων αντιμυκητιακών – αντιβακτηριακών ενισχυτικών μυκητοκτόνων στην δεξαμενή πετρελαίου.
Τέλος, σε περίπτωση που η μυκητολάσπη έχει δημιουργήσει μεγάλη διάβρωση της ενσωματωμένης στο ΗΖ δεξαμενής, προτείνεται η εγκατάσταση εξωτερικής δεξαμενής η οποία δίνει γρήγορη πρόσβαση για τακτική επιθεώρηση και καθαρισμό.